Sunday 11 March 2012

Ustaz Don Daniyal...

Alhamdulillah baru je balik dari mendengar ceramah dari Ustaz Don Daniyal yang semakin hari semakin Famous the Amous tu... Bukan apa, kami teruja nak dengar secara live depan mata nie.. selalu kan just tengok rancangan beliau di TV Al-Hijrah saluran television baru yang islamic tu... Kat situ ada rancangan 30 minit bersama Ustaz Don... Ibu paling suka tengok..

Ok, nak share apa yang CikUna dapat ilmu tadi la...

Ustaz kata, kita orang islam jangan sesekali tinggalkan al-quran dalam kehidupan seharian. Jangan cuma jadikan al-quran sebagai perhiasan didalam ruang solat atau almari2 kaca. Wajib amalkan untuk membacanya dengan bertajwid tau. Beliau ada cakap ilmu tanpa amal berdosa dan amal tanpa ilmu sama seperti memandu kapal tanpa pemandu. Nak tau kenapa berdosa ilmu tanpa amal tu ?? sebab bila kita tahu tentang hukum tajwid tapi tak mengamalkannya bila membaca al-quran, maka kita akan dilaknat oleh hukum2 tajwid tu... Samalah bila kita tahu sesuatu hukum Allah tentang sesuatu yang haram tapi kita menghalalkannya.. hurm.. kira matlamat tak menghalalkan cara okey...

hurm.. okey la actually banyak yang CikUna dapat tadi tapi tak tau nak type macamana. Takut u all malas nak baca khen?? hehe.. kecuali kalau ada permintaan la..eceh berangan buah longan.. Padahal boleh je search kat google atau you tube atau yang sama waktu dengannya la kan? kan? Chill..
Ustaz Don yang Awesome... i Loike..=)

7 comments:

Woofer Storm said...

jgn segan silu nak share ngan kita ye skandal..tak mo,tak mo


slmt mlm..sok kje baik2,jgn nakal2..

HaniShah said...

ustaz don kadang2 lawak jugak kan ^^

NasQ said...

dah terpikat la tu!

Woofer Storm said...

slmt mlm..

Ujie Othman said...

Suka tengok slot dia kat tv hijrah. penyampaian yg menarik!

*orgnya pun menarik kan una??^__^

Hanis MY said...

wah akak baru tahu la pasal ustaz ni...

AnakPakZohar said...

hehe.. best dengar ceramah dia.. and dia menerima teguran orang... nice sharing.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...