Saturday 4 February 2012

Tayar?? Macam mana nak jaga ek??


petang tadi aku ikut abang aku buat allignment  & balancing tayar kereta.. comelnya ( tapi kereta aku lagi comel.. hehe ) dok asyik terbelek2 deretan tayar tiba2 aku terfikir macam mana nak jaga bunga tayar kereta eh?? sebab macam2 versi yang aku dengar.. hurm.. ada yang cakap bila tayar depan dah botak, tukar tayar belakang ke depan dan tayar depan yang baru pasang dekat belakang.. tapi ada seorang kawan kesayangan aku bagitau kalua nak jaga kita kena tukar2kan tayar depan dan belakang setiap 10 000 km sekali barulah kehausan bunga tayar tu seimbang.. tapi bagi orang yang mementingkan kos, mesti buat cara yang mula2 tadi dan bagi yang mementingkan keselamatan nyawa mesti buat cara yang kedua tadi.. apa2 pun terserahlah kan... kereta you alls.. pun duit you alls.. just nak pesan "pandulah dengan cermat, ingatlah orang tersayang"

renung2kan dan selamat beramah =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...