Sunday 19 February 2012

Manis ke Sebaliknya ??

Manis-manis si Madu lebah,
Gula melaka pun manis juga,
Hai madu2 ni bikin hati resah,
Tersalah faham buruk padahnya...

Haha.. lagi satu pantun merapu..
 Ampun ye Cikgu sebab buat pantun ikan kerapu..
Aisehh.. lagi.. Dush2..

Haha.. pembukaan entry yang penuh KONTROVERSI.. ceh apa ntah yang kontroversinye tu ntah la... hurm tiba-tiba aje nak tertype entry mengenai MADU nie... iskhh kalau salah tafsir boleh jadi lain kan? kan?

Orang kata MADU itu sangat manis tapi madu lebah yang asli tu la kan bukan yang dicampur dengan gula tu.. BAnyak khasiat dia kan?? Sebenarnya CikUna nak tau juge khasiat lain dia selain dari bagus untuk minda       ( selalu amalkan time study dolu2 ), bagus untuk melembabkan bibir anda supaya seksi + manis gitu ( jangan percaya sangat eh, mengarut je tu ), elok untuk orang2 yang mengalami batuk2 ( campur dengan air limau suam)... lagi?? tak tahu la.. mesti blogger lain pun lebih mengetahui.. please sharing k.. Chill ( ^_^ )


Ada juga orang kata MADU tu pahit sangat.. mula-mula dulu, CikUna pun pelik apa ntah yang pahit.. rupa-rupanya yang pahit tu madu yang sharing suami tu.. hurm.. entah la no comment kan. Dalam bab-bab camni sesungguhnye CikUna tak ada pengalaman.. wuuu takutnye.. tapi kalau semuanya berlaku atas keredhaan ALLAH insyaALLAH semuanya dalam keadaan baik sahaja.. Amin.. tak boleh nak salahkan sesiapa dalam hal nie, lelaki atau perempuan.. apa yang penting minta petunjuk dari ALLAH ..

haha.. habis mengarut sudah.. lalala.. sebenarnye nak type entry kisah lain tapi dah ter'type' yang ini pule.. hishh..


Belek~Tilik~CikUna  : Tiada kene mengena samada yang masih hidup ataupun yang sudah meninggal dunia.. Tercetus idea nie bile asyik dok belek2 blog sahabat2 semua.. hehe.. ke ada yang pernah mengalami?? ZZZzzzzZZ.. wallualam.. tata

4 comments:

Hanamiko Sakura said...

betul lah... madu tu jugak boleh buat bibir kita jadi merah melepak semula jadi... tak yah susah2 nak pakai gincu... :P

cotton candy said...

madu mmg byk khsiatnyer...p sy cukup x suka mkn madu..hehe

Woofer Storm said...

baru tau susah juga kalau ada madu yang pahit ni..ehhhee nak bermadu,tgk2 juga duit poket,n jgan lupa cermin diri skali,,

#slmt mlm cik una,,..

Nisa Greennnpanda said...

madu kalo ltak kat luka or lebam, insyaAllah smbuh.. ^_^

ayam masak madu sgt sdpa woo!!!! >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...